Dunkirk, het bioscoopsucces van 2017, is nu uit op dvd

Goed nieuws voor iedereen die dé bioscoophit van 2017 thuis vanuit z'n luie stoel wil zien: Dunkirk is nu beschikbaar op dvd, blu-ray en 4K Ultra HD blu-ray. Deze epische oorlogsfilm, geregisseerd door Christopher Nolan, vertelt het verhaal over 400.000 Franse en Britse soldaten die in het begin van de Tweede Wereldoorlog in een hoek zijn gedreven op het strand van Duinkerke. Pas op: na het lezen van dit blog wil je deze film meteen in huis halen!

Legendarisch oorlogsdrama

Het is 1940. Een onverwacht snelle opmars van het Duitse leger jaagt de geallieerde troepen naar de kust. Opgesloten tussen land en zee proberen de Franse en Britse soldaten te ontsnappen aan de regen van bommen. Maar hoe evacueer je 400.000 soldaten? Op spectaculaire wijze neemt regisseur Christopher Nolan, bekend van Inception en de Batman-trilogie, de kijker mee naar het overvolle strand op de grens van België en Frankrijk. Ondertussen heeft Tom Hardy, persoonlijke favoriet van Nolan, in de lucht zijn eigen missie. De vliegtuiggevechten van Hardy zijn door de op de vleugel gemonteerde camera’s van adembenemende schoonheid. Ook de debuterende, en veelal doorweekte, Harry Styles maakt indruk als jonge soldaat die per schip het slagveld probeert te ontvluchten.

slider3_dunkirk
Hoogvlieger

Tom Hardy, de persoonlijke favoriet van regisseur Nolan, vertolkt de rol van gevechtsvlieger op sublieme wijze.

slider_dunkirk
One Direction

Harry Styles maakt indruk als jonge soldaat die per schip het slagveld probeert te ontvluchten.

slider2_dunkirk
Het echte werk

Voor Dunkirk werden echte Spitfires uit de spreekwoordelijke kast gehaald.

Nederlandse touch

Een deel van de scènes van de film is opgenomen bij het IJsselmeer en Urk. Dat zorgde er ten tijde van de première voor dat de aanwezigheid van een lokale bioscoop opeens erg gemist werd. Maar dat is niet het enige Nederlandse aandeel in Dunkirk; ook cameraman Hoyte van Hoytema is van Nederlandse komaf. Hoytema liet voor Dunkirk speciale cameralenzen en camerabehuizingen ontwikkelen om de kijker zo dicht mogelijk bij de spanning in de lucht, in de zee of op het land te krijgen. Mede door het stilistische camerawerk van de Nederlander is het oorlogsepos van Nolan een verbluffend schouwspel vol visuele hoogtepunten.

Wat zeggen de media over Dunkirk?

Algemeen Dagblad 5/5*****
‘Visueel meesterwerk vol van doodsangst’

Veronica Magazine 5/5*****
‘Master Class’

De Telegraaf 4/5****
‘Overdonderend filmspektakel’

Ook verkrijgbaar bij bol.com

Meer zien van een van één van de beste regisseurs ter wereld? Ook Nolan’s andere films, zoals Inception, Interstellar, The Prestige en alle drie de delen uit The Dark Knight-trilogy, zijn beschikbaar in onze webshop, en sinds kort ook verkrijgbaar op 4K Ultra HD blu-ray. Wil je juist meer weten over de historische gebeurtenissen bij de evacuatie van Duinkerke? Lees dan het boek dat de Britse historicus en schrijver Joshua Levine erover schreef. De filmmuziek van Dunkirk is gecomponeerd door de bekende Duitse filmcomponist Hans Zimmer, ook deze soundtrack is beschikbaar als cd of lp via bol.com. En voor de echte Zimmer-fans: ook de dvd van zijn eerste Europese live-tour kun je vinden op onze webshop.

+
+
+