Wonder Woman: wonderbaarlijk goed

Wonder Woman, de eerste blockbuster met een vrouwelijke super held in de hoofdrol, is sinds kort verkrijgbaar op DVD, Blu-ray, 3D Blu-ray en 4K UHD Blu-ray. In dit blog vertellen we je waarom je deze film in huis moet halen.

Bestverkochte strips

Wonder Woman is een actiefilm vol contrasten: drama, humor, geweld, romantiek, en een nuchter wereldbeeld. De oorsprong van Wonder Woman ligt in de jaren ’40. In dat vervlogen ‘tijdperk’ kreeg schrijver William Moulton Marston van uitgeverij DC Comics het verzoek om een nieuwe superheld te bedenken. De strip uit 1941 werd een groot succes en staat nog steeds bekend als een van de bestverkochte strips van DC Comics. Vervolgens was daar in de jaren ’70 de televisieserie over Wonder Woman waarin Lynda Carter de hoofdrol speelde.

Daverend bioscoopsucces

Uiteindelijk was het aan Patty Jenkins om Wonder Woman op het grote scherm tot leven brengen. Ze was de tweede vrouwelijke regisseur ooit die een film mocht maken met een budget van boven de 100 miljoen euro. Het resultaat was een daverend bioscoopsucces met juichende recensies en hoge bezoekcijfers. In het eerste weekend leverde de film 200 miljoen euro op. Dat is meer dan superheldenfilms als Iron Man (2008) of Thor (2011) in hun première-weekend bij elkaar wisten op te brengen. Bekijk hieronder de officiële trailer van Wonder Woman:

Van prinses van de Amazonen tot Wonder Woman

Wonder Woman vertelt het verhaal van Diana (Gal Gadot). Ze is prinses van de Amazonen (jeweetwel, uit de Griekse mythologie) en een getrainde en onoverwinnelijke krijger die is opgegroeid op een paradijselijke eiland. Wanneer Amerikaanse legerpiloot (Chris Pine) Steve Trevor terecht komt in haar wereld, brengt hij een verontrustende boodschap met zich mee over een enorm conflict dat in de buitenwereld gaande is. In haar overtuiging dat ze deze dreiging kan stoppen, besluit ze haar eiland te verlaten. Ze komt terecht in de allesvernietigende Eerste Wereldoorlog, waar ze haar volledige krachten en ware lot zal ontdekken als Wonder Woman.

sl2_wonder_woman
Miss Israël

“Wist je dat Gal Gadot voordat ze actrice werd gevechtsinstructeur was in het Israëlische leger en zich Miss Israël mag noemen?”

sl3_wonder_woman
Star Trek

“Chris Pine (Star Trek) speelt een fijne bijrol in de film en zorgt voor de nodige humor.”

sl4_wonder_woman
Powervrouwen

“Gal Gadot is niet de enige powervrouw in de film, ze wordt vergezeld door Robin Wright, Connie Nielsen en Doutzen Kroes."

DC Comics Universe

Wonder Woman bleek dé franchisestarter te zijn die het DC Comics (DC Extended Universe) altijd al wilde. Daarom is het vervolg op het eerste deel van Wonder Woman eind 2019 al gepland. Haar karakter werd in Batman V Superman voor het eerst geïntroduceerd. Ten slotte keert ze terug als onderdeel van de Justice League, vanaf 16 november te zien in de bioscoop.

Bezoek nu de DC Comics shop

Check vooral de Limited Digibook uitgave van Wonder Woman

We brengen Wonder Woman uit op vier schillende dragers: DVDBlu-ray3D Blu-ray en 4K UHD Blu-ray, maar één variant is onze favoriet… Voor de échte liefhebbers hebben we de Limited Edition Digibook in petto. Dit is een speciale uitgave met allerlei illustraties van de film inclusief de Blu-ray, DVD, digitale uitgave van de film en al het bonusmateriaal dat er is. Je ziet ‘m hieronder en je kunt hier naartoe gaan om ‘m te bestellen.

+
+
+