Ravensburger tiptoi®: brengt leren tot leven

Tiptoi® is het interactieve speel- en leersysteem van Ravensburger dat kinderen de controle geeft over een 'magische' stift, waarmee ze boeken, spellen en puzzels tot leven kunnen brengen. En dankzij de toevoeging van een nieuwe tiptoi®-lijn kunnen ook kinderen van 3 jaar kennismaken met dit systeem. Lees verder en ontdek of tiptoi® wat voor jouw kind(eren) is.

Goed speelgoed

Tiptoi® valt wat ons betreft zonder twijfel in de categorie ‘goed speelgoed’, omdat het the best of both worlds combineert. Kinderen in de leeftijd van 3* tot 10 jaar kunnen er heel veel speelplezier aan beleven, terwijl ze ondertussen van alles leren over de dingen in en om het huis, over dieren, de boerderij of over de hele wereld. De stift is het belangrijkste onderdeel van het interactieve speel- en leersysteem, want daarmee kunnen kinderen de boeken, spellen en puzzels tot leven brengen.

*Voor het uitkomen van de nieuwe lijn (die komt verderop aan bod) was tiptoi® voor kinderen van 4 jaar en ouder.

Nieuwe verrassingen

Tipt je zoontje of dochtertje zoals in de afbeelding hieronder op het hondje, dan vertelt de stift verhalen vol wetenswaardigheden, laat hij stemmen en geluiden horen, stelt hij vragen of verzint hij raadsels en zoekspellen. Wat de stift doet, hangt af van wat je tipt en verschilt per keer. De ene keer verandert de tiptoi® in een verhalenverteller, of in een spelleider, en een andere keer vertelt hij het kind wat het wil weten of hij stelt een vraag en controleert het antwoord. Zo zorgt de stift ervoor dat de boeken, puzzels en spellen keer op keer vol nieuwe verrassingen én leermomenten zitten. Mooi hè?

tiptoi

Nieuw!

De magische stift kun je los kopen en hij functioneert met alle Ravensburger-producten die het tiptoi®-logo dragen. Dat zijn maar liefst dertien boeken, tien leerspellen, drie puzzels, een interactieve wereldbol en héél veel speelfiguren. Er zijn ook vier startersets, inclusief stift. Nieuw in het assortiment is de Starterset prentenboek ‘Bij ons thuis’. Deze set (met stift) is geschikt voor kinderen in de leeftijd van 3 tot 4 jaar. Het prentenboek (ook los verkrijgbaar) biedt een kijkje in het huishouden van de familie Hofman en leert de kleintjes alles over het leven in en om het huis.

+
+
+
+
tiptoi® spel Al mijn dieren
Ravensburger
€ 20,49

Mooie aanvulling
Eveneens nieuw is het tiptoi® spel ‘Al mijn dieren’. Dit spel, waarvoor de je de stift los moet aanschaffen, biedt kinderen van 3 tot 4 jaar drie eenvoudige puzzel- en rangschikspellen, waarmee ze spelenderwijs leren tellen, oefenen met logisch nadenken en concentreren en kennis vergaren over dieren. Kortom, een beestachtig leuk spel en een mooie aanvulling op een geweldige speelgoedlijn. Thanks Ravensburger!

Bekijk alles van tiptoi®