Hier zijn we helemaal wild van: Ghost Recon Wildlands

Het was vijf jaar stil rond de Tom Clancy's Ghost Recon-serie, maar daar komt met Ghost Recon Wildlands verandering in. De game verschijnt op 7 maart en de ontwikkelaar, Ubisoft, belooft veel goeds. Wat je allemaal kunt verwachten lees je in dit blog.

Bienvenidos a Bolivia

Als je een fanatieke gamer bent, dan heb je vast wel eens van de Tom Clancy-games gehoord of je hebt een keer zo’n spel gespeeld. De Tom Clancy-spellen bestaan namelijk al sinds 1998 en de Ghost Recon-reeks is er sinds 2001. Alle games die sinds die tijd zijn uitgebracht, vallen in het tactical shooter-genre. Ook voor Ghost Recon Wildlands geldt dat. Echter, Wildlands is de allereerste tactical shooter die je alleen, of met vier spelers speelt, in een gigantische en gevaarlijke open wereld die constant in beweging is. Kijk, dat is een mooie binnenkomer voor een nieuw spel.

Wetteloosheid, angst, onrecht en geweld
De geweldige, gedetailleerde open wereld waar het in Ghost Recon Wildlands om gaat, is Bolivia. Een prachtig land dat (in deze game) niet alleen bekend staat om z’n natuurschoon maar ook als de plek waar de grootste hoeveelheid cocaïne geproduceerd wordt. Het invloedrijke en brute Santa Blanca-drugskartel is hier verantwoordelijk voor en door de acties van deze ‘beweging’ is Bolivia veranderd in een staat die gebukt gaat onder wetteloosheid, angst, onrecht en geweld. Bovendien is het kartel één van de grootste spelers uit de onderwereld en vormt daardoor niet alleen een dreiging voor de inwoners van Bolivia, maar voor heel de wereld.

Rondspoken als Ghost

Je voelt ‘m al aankomen: het is aan jou om deze ‘ziekte’ te stoppen. Dat doe je in de rol van een Ghost, een elite-soldaat van de Amerikaanse Special Forces. In Ghost Recon Wildlands ga je samen (online) met andere Ghosts achter de vijandelijke linies om onrust te veroorzaken door onder meer kopstukken van het kartel om te leggen, zodat uiteindelijk de band tussen het kartel en de corrupte regering verbroken wordt. En geloof ons: da’s een hele uitdaging. Gelukkig hoef je dat niet met je blote knuisten te doen. Zo kun je kiezen uit talloze wapens, meer dan 60 verschillende voertuigen en allerlei uitrustingsstukken, zoals drones. Die kun je gebruiken om het terrein te verkennen en vijanden te markeren. Verder kun je jouw Ghost aanpassen om hem (of haar) te verbeteren met de middelen die je op het slagveld verzamelt. Je besluit overigens zelf hoe je wilt aanvallen: stil, met afleidingsmanoeuvres, tactisch of je gaat vol in de aanval. Het is allemaal mogelijk in Ghost Recon Wildlands.

slider3_ghost_recon_wildlands
Speel alleen of online met z'n vieren
slider2_ghost_recon_wildlands
Bedenk je eigen strategie in een geweldige open wereld
slider_ghost_recon_wildlands
Je besluit zelf hoe je wilt aanvallen: stil, tactisch of je gaat vol in de aanval

Informatie inwinnen, soldaten omkopen
Dan zijn er nog de facties; de drie andere groeperingen die los staan van het kartel en hun eigen doelen nastreven. Het gaat om de bevolking van Bolivia, de Unidad – een getrainde, militaire troepenmacht die is ingehuurd door de corrupte regering – en Kataris 26, de rebellenbeweging die het opneemt tegen de Unidad en het kartel. Voor de Ghosts is het belangrijk om een ‘relatie’ te onderhouden met de verschillende facties, want hierdoor kun je informatie inwinnen over het kartel, de Unidad-militairen omkopen en profiteren van de middelen van de lokale rebellen. Sterker nog: je kunt zelfs gevechten starten tussen de verschillende groeperingen om afleiding te veroorzaken en jezelf verder te helpen. Punt is: de spelwereld reageert op jouw acties – waardoor je soms voor verrassingen komt te staan. Maar dat maakt Ghost Recon Wildlands alleen maar leuker. Kortom, reserveren dat spel. Wedden dat je er geen spijt van krijgt?

Reserveren betekent profiteren

Ghost Recon Wildlands verschijnt op 7 maart 2017, maar je kunt de game nu al reserveren zodat je ‘m op de dag van release in huis hebt. Beter nog: door te pre-orderen krijg je gratis en voor niks een extra missie, genaamd ‘The Peruvian Connection’. Deze missie is goed voor 45 minuten méér gameplay. Kortom, een mooi cadeau dat je niet wilt mislopen. Er zijn trouwens drie versies van het spel: de standaardversie, de Deluxe Edition en de Gold Edition. Het laat zich raden welke versie de meeste extra’s biedt. Wat je waarschijnlijk nog niet weet, is dat de standaardversie en de Deluxe Edition tijdelijk hetzelfde kosten. Dus raden we je aan om – zolang de voorraad strekt – snel voor de Deluxe Edition te gaan. Bekijk de productpagina om te zien op welke extra’s je kunt rekenen én om de game te reserveren.

Ook goed om te weten: alleen bij ons krijg je, als je een pre-order plaatst, ook de Dragon & Kraken Pack ULC. Wat daarin zit, zie je op onderstaande afbeelding.

Ghost Recon Wildlands

Heb jij goede herinneringen aan de Ghost Recon games?