For Honor: bloed, zweet en tranen

Zorg ervoor dat je PlayStation 4 of Xbox One in topconditie is, want For Honor, een van de topgames van 2017, komt eraan. In dit spel kruip je in de huid van een ridder, viking of samoerai en verandert je controller in een zwaard, zodat je off- en online het gevecht kunt aangaan met andere strijders. Lees verder om meer te weten te komen over deze game en ontdek de toffe winactie!

Bestorm kastelen en forten

Het verhaal van For Honor speelt zich af in de Middeleeuwen. Niet de Middeleeuwen zoals beschreven in onze geschiedenisboeken, maar meer de Game of Thrones-achtige versie van de Middeleeuwen. En dat is tof. In de game hebben de groepen van ridders, vikingen en samoerai zichzelf hersteld na een wereldramp. Elke groep is sterk genoeg geworden om de ander het hoofd te kunnen bieden, waardoor de breekbare machtsbalans uitmondt in – je raadt het al – een oorlog. Als de beste krijger van elke groep beleef je de sleutelmomenten die tot deze oorlog hebben geleid. Je krijgt te maken met manipulatie, verraad en catastrofale tegenslagen die je alleen kunt overwinnen door helder na te denken en goed te vechten. Vooral dat laatste is belangrijk, want je zult kastelen en forten moeten bestormen en dodelijke eindbazen verslaan in intense duels. Kortom, For Honor vraagt bloed, zweet en tranen van je om succesvol te zijn.

Check onderstaande video voor een indruk van het verhaal van For Honor:

Klasse-helden

For Honor biedt je de keuze uit een boeiende campagne-modus (die je samen met een vriend of vriendin kunt doen) waarin je om en om met de helden van alledrie de groepen speelt, en een spannende multiplayer-modus waarbij je kiest voor een held voordat je aan de slag gaat. Elk held – de ridder, de viking en de samoerai – heeft zijn of haar (jup, je kunt als vrouwelijke held spelen) eigen wapenset en vechtstijl. Bovendien kun je binnen het type held dat je gekozen hebt, kiezen voor een klasse waarin hij of zij is gespecialiseerd. Zo is de één bijvoorbeeld snel en efficient, maar slaat minder hard dan de ander. You get the point. Ook leuk van For Honor: je kunt vrijwel ieder onderdeel van je krijger naar jouw smaak aanpassen.

In onderstaande video introduceren de ridders, vikings en samoerai’s zichzelf. Kijken dus:

Overigens gaat Ubisoft, de ontwikkelaar van For Honor, er prat op dat de krijgers dankzij Art of Battle, het innovatieve vechtsysteem van de game, supergoed te besturen zijn. Het systeem is toegankelijk en geeft je volledige controle over je ridder, viking of samoerai, zodat je op spectaculaire en geloofwaardige wijze kunt afrekenen met je vijanden.

Vijf spelvarianten

Nog even terug naar de multiplayer-modus van For Honor: er zijn in totaal vijf spelvarianten die je solo of met drie vrienden of vriendinnen kunt spelen. Kies je voor de variant ‘Veldslag’ (Dominion in het Engels), dan moet je samen met drie andere krijgers de moraal van het andere team breken om ze vervolgens te elimineren. Dat doe je door punten te scoren door vijanden te doden en bepaalde gebieden te veroveren en te controleren. En geloof ons: dat is in het echt veel toffer dan op ‘papier’.

slider2_review_for_honor
Vecht als ridder, viking of samoerai
slider4_review_for_honor
Trek met drie vrienden ten strijde
slider_review_for_honor
Maak het verschil in epische veldslagen

Overtuigd? Pre-order dan snel!

For Honor komt uit op 14 februari 2017 en is bij ons te reserveren. We raden je aan om dat snel te doen, want alleen dan profiteer je van de exclusieve extra’s die op onderstaande foto staan afgebeeld. Je kunt trouwens kiezen uit drie versies van het spel: de standaardversie, de Deluxe Edition en de Gold Edition. De Deluxe Edition geeft je het spel plus een exclusieve lithografie, de officiële soundtrack, drie helmversieringen, één executie-effect, een exclusief embleem en een Boost Pakket. De Gold Edition biedt ook al deze extra’s, minus de lithografie en de soundtrack. Daar tegenover staat dat je een Season Pass krijgt die je toegang geeft tot alle grote uitbreidingen en extra digitale content voor For Honor.

For Honor

Ook goed om te weten: de Deluxe Edition kost tijdelijk hetzelfde als de standaardversie van het spel. Op is op, dus wees er snel bij!

Met welke strijder ga jij het eerst aan de slag?