Duister en meeslepend: Westworld, het ‘nieuwe Game of Thrones’

Westworld is groots, duister en meeslepend. De HBO-serie, die de genres western en science fiction op briljante wijze versmelt, won al talloze awards. Seizoen 1 is nu verkrijgbaar op dvd, blu-ray en – uniek voor een serie – ook op 4K Ultra HD blu-ray.

De duistere en complexe wereld van Westworld

De serie vertelt het meeslepende verhaal van het wildwestattractiepark Westworld. Het park wordt bevolkt door mensachtige robots (androïdes), die ‘hosts’ worden genoemd. Bezoekers van het park betalen enorme geldbedragen om binnen te mogen. In ruil daarvoor kunnen ze al hun behoeftes botvieren, zonder dat de hosts wraak nemen. Binnen deze setting snijdt de serie intrigerende thema’s aan. Zoals de moraliteit van kunstmatige intelligentie en de vraag wat het betekent om mens te zijn. Interessant weetje: de serie is gebaseerd op de film Westworld (1973) van Michael Crichton.

‘Het nieuwe Game of Thrones’

Westworld wordt breed gezien als dé opvolger van Game of Thrones, dat na het volgende seizoen (#8) stopt. Beide series hebben bijvoorbeeld een gigantisch budget, in Westworld is zelfs 100 miljoen dollar geïnvesteerd! Zowel het attractiepark Westworld als het continent Westeros van Game of Thrones zijn fantasieprikkelende universums, die zich perfect lenen voor gelaagde, complexe en originele verhaallijnen. En allebei de series waren een instant succes: zo trok de eerste aflevering van Westworld al 3,3 miljoen Amerikaanse kijkers.

slider3_Westworld
De serie speelt zich af in het wildwestattractiepark Westworld
slider2_Westworld
Anthony Hopkins maakt deel uit van de sterrencast van Westworld
slider_Westworld
Westworld staat bol van de gelaagde, complexe en originele verhaallijnen

Overladen met prijzen

Westworld won dit jaar al verscheidene Emmy’s en talloze andere awards. Recensenten noemden de epische hitserie bijvoorbeeld ‘een winnaar’, ‘spectaculair’, ‘prachtig gefilmd’ en ‘meeslepend’. Het verwondert ook niet. De serie is namelijk (mede) geschreven door Jonathan Nolan (Interstellar, The Dark Knight) en geproduceerd door J.J. Abrams (Star Wars, Super 8, LOST). De sterrencast van Westworld bestaat uit onder meer Evan Rachel Wood, Jeffrey Wright, Anthony Hopkins en Ed Harris.

Limited Edition dvd & blu-ray

Seizoen 1 van Westworld is nu verkrijgbaar op dvd en blu-ray. Bijzonder: Westworld is – als eerste serie ooit op bol.com – ook verkrijgbaar als 4K Ultra HD blu-ray. Bestel het eerste seizoen snel, want zolang de voorraad strekt versturen we limited editions. Leuk om te weten: HBO heeft momenteel plannen voor in totaal vijf seizoenen.

Westworld

HBO: voor het betere bingewatchen

Heb jij het hele eerste seizoen van Westworld uit gekeken? Met – en op – HBO raak je nooit uitgekeken! Op bol.com zijn recent weer nieuwe HBO-titels verschenen. Zoals de ontwrichtende miniserie Big Little Lies, een donkere thriller over moord en misdaad. In het laatste seizoen van The Leftovers (seizoen 3) wordt het verhaal over de mysterieuze verdwijning van miljoenen mensen afgerond. En dan is er nog The Wizard of Lies, de veelgeprezen dramafilm over de spectaculaire teloorgang van Wall Street-financier Bernie Madoff. Verder verschijnen binnenkort Game of Thrones (seizoen 7) en Ballers (seizoen 3), die je nu alvast kunt reserveren.

Ga naar de HBO-shop

Wat lijkt jou het gaafste aan Westworld?