In the picture: Canon EOS 200D, een camera die past bij jouw leven

Deel je graag de mooie dingen die je meemaakt in het leven met anderen, bijvoorbeeld via social media? Dan is de Canon EOS 200D de camera die past bij jouw leven. Waarom dat zo is, lees je in dit blog.

Review

Voordat je verder leest: we hebben naast dit blog ook een review over de Canon EOS 200D gemaakt. Bekijk ‘m hieronder.

Serieus goede foto’s

Alright, nu je een plaatje hebt van de Canon EOS 200D, is het tijd voor de details van deze camera. De EOS 200D is ’s werelds lichtste spiegelreflexcamera mét kantelbaar scherm (hij weegt slechts 453 gram, minder dan een grote paraplu) en uitermate geschikt voor iedereen die graag met een camera op pad gaat om mooie momenten vast te leggen, bijvoorbeeld tijdens een foodtruckfestival. Momenten die je daarna kunt delen op social media. Ten eerste omdat de EOS 200D uitblinkt in gebruiksgemak, en ten tweede omdat hij de juiste features heeft, zodat je er serieus goede foto’s, boordevol details en kleuren, mee kunt maken. Sterker nog: met een maximale resolutie van 24.2 megapixels maak je foto’s van hoge kwaliteit, die je makkelijk op groot formaat kunt laten afdrukken. Zelfs bij weinig licht laat de EOS 200D je mooie foto’s maken, waar je ook bent.

canon eos 200d

Een makkie met de Canon EOS 200D

Dankzij zijn lage gewicht en compacte afmetingen, ligt de EOS 200D fijn in de hand en is hij makkelijk mee te nemen in je tas, zodat je overal kunt fotograferen. Bovendien is de Canon EOS 200D uitgerust met een ingebouwde flitser en een touchscreen dat je kunt kantelen en draaien, om je te helpen vanuit ongebruikelijke hoeken te fotograferen, of om vlogs of selfies te maken. En dat touchscreen laat je de camera net zo intuïtief (en dus makkelijk) bedienen als je smartphone. De EOS 200D heeft nog meer ‘aan boord’ om het leven van een fotograaf makkelijk te maken:

• Een optische zoeker zonder vertraging, zodat je snel kunt vastleggen wat je wilt vastleggen;
  • Uitgerust met het snelste autofocussysteem ter wereld, zodat je geen moment hoeft te missen;
  • Een uitgebreide hulpmodus* die je helpt bij het instellen van de camera (onder meer door uitleg te geven over wat een bepaalde instelling doet) en je helpt om een betere fotograaf te worden;
  • Dankzij de Canon Dual Pixel CMOS AF-sensor voor continu scherpstellen kun je heel gemakkelijk Full HD-video’s van super-kwaliteit maken;
  • Uitgerust met creatieve filters om je foto’s mooier en nog unieker te maken.

*De stapsgewijze gebruikersinterface van de EOS 200D helpt je bij het kiezen van de juiste instellingen voor het gewenste effect. Het is net alsof je eigen, persoonlijke fotografiedocent naast je staat. Een unieke feature!

Sharing is caring

De foto’s en video’s die je hebt gemaakt, wil je natuurlijk delen met je familie of vrienden. Met de Canon EOS 200D kan heel gemakkelijk via Wifi, NFC (Near Field Communication) en Bluetooth. Althans, door je smartphone of tablet te koppelen met de camera kun je de foto’s en video bekijken op je telefoon/tablet en delen via social media. Ook fijn: dankzij de always-on Bluetooth-verbinding heb je zelfs toegang tot je camera als die in je tas zit. Overigens verbruikt deze verbinding weinig energie, zodat je altijd stroom overhoudt om (nieuwe) foto’s en video’s te maken.

canon eos 200d

Fotograferen in zwart, wit of zilver

Last but not least: de EOS 200D is exclusief bij ons (en een andere blauwe webwinkel) verkrijgbaar in de kleuren zilver en wit, naast de ‘standaardkleur’ zwart. Wil je alleen de body aanschaffen, bijvoorbeeld omdat je al een Canon-lens hebt, dan kan dat. Let wel: die is alleen leverbaar in het zwart. Verder kun je kiezen of je de camera aanschaft met een 18-55 mm IS lens (met beeldstabilisatie), een 18-55 mm lens (zonder beeldstabilisatie) of een 18-135 mm IS lens.

Wil je op een later moment een andere lens (bijvoorbeeld deze 55 mm lens) of een bepaalde accessoire aanschaffen (denk aan een holster), dan kan dat: Canon biedt keuze uit meer dan 80 lenzen en talloze accessoires.

Gerelateerde artikelen Canon Live for the story: foto’s vertellen de beste verhalen De nieuwe toptoestellen van Canon zijn uit! Je verre reis vastleggen? Vind hier de juiste camera voor jou

Alles in beeld

Zo, heb je een goed beeld gekregen van de Canon EOS 200D? We hopen van wel. Mocht je toch meer willen weten over deze topcamera, klik dan op onderstaande button. We brengen je dan naar de productpagina van lichtste spiegelreflexcamera ter wereld. Aldaar tref je ook een uitgebreide videoreview aan met de EOS 200D in the picture.

Naar de EOS 200D productpagina

Is de Canon EOS 200D wat voor jou en waarom?